Grupa II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE – KWIECIEŃ
– Poznawanie nazwisk znanych sportowców.
– Nazywanie wybranych dyscyplin sportowych przedstawionych na zdjęciach.
- Segregowanie piłeczek pod względem kolorów.
– Uczestniczenie w ćwiczeniach wizualizacyjnych.
– Reagowanie ruchem na zmiany charakteru melodii (wesoła, smutna).
- Tworzenie instrumentacji piosenki z wykorzystaniem metalowych przedmiotów.
– Poznawanie środowiska w którym żyją m.in. wiewiórka, ryba, kret.
– Rozróżnianie dźwięków niskich i wysokich.
- Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi.
- Pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą.
- Wyrzucanie śmieci do kosza.
- Sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi .
- Niedeptanie trawników, klombów z kwiatami .
- Szanowanie wody, niemarnowanie jej .
- Wyjaśnianie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznanie przedstawicieli ginących gatunków.
- Poznawanie wybranych miast Polski i rzeki Wisły.
- Zapoznanie z legendą o powstaniu Warszawy.
- Kształtowanie poprawności składniowej wypowiedzi.
- Rozwijanie sprawności manualnej.
- Poznanie charakterystycznych miejsc znajdujących się w Warszawie.
WIERSZ
Wiosna
Z dalekiego kraju bociany wracają
A zielone żabki w strachu uciekają
A dzieci się cieszą, a dzieci się śmieją
Że wróciła wiosna, że śniegi topnieją.
PIOSENKA
1. Ręce, biodra i kolana
Ćwiczę z Fruzią już od rana.
Półobroty robię dwa,
Na początek mego dnia.
Ref. Hop, hop, hop w górę skok.
Z Fruzią ćwiczę cały rok! (2x)
2. Noga w górę, jedna, druga
Fruzia do mnie oczkiem mruga.
Skok do przodu i skok w tył,
Co dzień ćwiczę z całych sił.
Ref. Hop, hop, hop w górę skok.
Z Fruzią ćwiczę cały rok! (4x)