Kontakt
Samorządowe Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 109

Grupa I

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne w grupie I

KWIECIEŃ

 

I. Na wiejskim podwórku

  • Poznanie zwyczajów zwierząt mieszkających w gospodarstwie wiejskim.

  • Poznanie zwyczajów i sposobu chowu krowy i etapów wytwarzania sera.

  • Ocenianie postępowania bohatera utworu literackiego.

  • Rozwijanie mowy i logicznego myślenia.

II. Kto gdzie mieszka? Zwierzęta i ich dzieci.

  • Rozpoznawanie i nazywanie miejsc, w których mieszkają zwierzęta gospodarcze.

  • Rozróżnianie i naśladowanie głosów wydawanych przez zwierzęta.

  • Poznanie nazw młodych zwierząt: źrebię, cielaczek itd.

  • Ukazanie znaczenia hodowli zwierząt dla człowieka

  • Wzbogacenie słownictwa o pojęcia: ‘’kurnik, stajnia, stodoła’’

III. Recepta na zdrowie.

  • Poznanie sposobów dbania o zdrowie poprzez higienę osobistą, estetyczny wygląd oraz właściwe odżywianie.

  • Uświadomienie konsekwencji wynikających z niewłaściwych nawyków higienicznych i żywieniowych.

  • Integrowanie grupy poprzez wspólne działania.

IV. Nasza planeta Ziemia.

  • Rozbudzanie zainteresowań przyrodą.

  • Zapoznanie ze skutkami zanieczyszczenia wody przez ludzi

  • Poznanie niektórych sposobów ochrony przyrody: nieniszczenie roślin, segregowanie śmieci.

 

 

 

 

 

 

Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, kto mój język zna?”

E. Stadtmuller

 

Kotek miskę mleka miał,

Pyszne było- miauknął: miał, miał, miał

Piesek też by pewnie chciał.

Szczeka głośno: hau, hau, hau

Małej myszce ser się śni.

Piszczy cicho: pi, pi, pi

Kurka zniosła jajek sto.

Gdacze o tym: ko, ko, ko

Kaczka śliczne piórka ma.

Kwacze dumnie: kwa, kwa, kwa

Nad jeziorem żabek tłum

Kumka sobie: kum, kum, kum

Jak to dobrze kumie, kumie,

że ktoś po żabiemu umie.

 

 

 

 

 

Świat w naszych rękach – eko piosenka

 

Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki.

 

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat x2

 

A recykling trudne słowo
Chodzi o to, by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło.

 

Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie!
Sprawą śmieci trzeba zająć się już dziś,
Żeby jutro dobrze żyć.