Samorządowe Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 109

Grupa III

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

PAŹDZIERNIK 

GRUPA 3

 

Dary Jesieni

Dbamy o zdrowie

Jesienią w parku i lesie

Zabawy na jesienne wieczory 

 

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw;

– odczytywanie globalnie nazw warzyw;

– rozróżnianie, nazywanie i klasyfikowanie owoców rosnących w Polsce;

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew i krzewów owocowych;

– czytanie globalne nazw owoców;

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania grzybów jadalnych i trujących;

– kształtowanie bezpiecznych postaw i zachowań;

– doskonalenie umiejętności układania rytmów;

– porównywanie liczebności zbiorów;

– kształtowanie umiejętności wyróżniania głoski a w nagłosie, wygłosie i śródgłosie;

– poznanie sposobów przechowywania i przetwarzania owoców i warzyw;

– rozwijanie wrażliwości estetycznej;

– zapoznanie dzieci z Piramidą Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej;

– doskonalenie umiejętności klasyfikacji;

– tworzenia nazw nadrzędnych i podrzędnych;

– doskonalenie koordynacji ruchowej;

– doskonalenie umiejętności formułowania krótkiej instrukcji słownej;

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania części garderoby;

– zapoznanie z różnymi specjalizacjami lekarskimi;

– poszerzanie wiedzy dzieci na temat osób i instytucji, do których mogą zwrócić się o pomoc w sytuacji zagrożenia;

– zapoznanie z numerem alarmowym 112;

– rozwijanie sprawności grafomotorycznej;

– poszerzenie wiedzy na temat zwierząt leśnych;

– doskonalenie umiejętności matematycznych, takich jak logiczne myślenie i spostrzeganie;

– dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących jesienią w przyrodzie;  

– poznanie drzew, owoców i liści najpopularniejszych polskich drzew;

– doskonalenie umiejętności porównywania oraz klasyfikacji;

– rozbudzanie ciekawości dzieci dzięki prostym doświadczeniom;

– doskonalenie słuchu na zajęciach muzycznych;

– rozwijanie ekspresji twórczej w pracach plastycznych;

– zapoznanie dzieci z podziałem drzew na liściaste i iglaste oraz przedstawicielami różnych gatunków drzew;

–  poszerzanie wiadomości dzieci na temat cyklu rozwoju roślin;

–  doskonalenie sprawności ruchowej;

–  rozbudzanie ekspresji ruchowej i muzycznej;

–  dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie i zwracanie uwagi na ich piękno;

– poszerzanie słownika o nazwy zawodów artystycznych;

– doskonalenie inteligencji językowej poprzez rozwiazywanie zagadek słownych;

– zapoznanie z różnymi technikami malarskimi oraz rodzajami malarstwa;

– rozbudzanie ekspresji artystycznej; doskonalenie sprawności fizycznej;

– doskonalenie umiejętności matematycznych – rytmy;

– rozwijanie umiejętności matematycznych: dekodowania, porównywania kształtów i symboli;

– kształtowanie prawidłowej postawy sylwetki;

 

B. Forma: Przybywa jesień

 

Spadają liście,

szeleszczą wkoło,

wiatr je unosi

gwiżdżąc wesoło.

 

Lecą kasztany,

cieszą się dzieci.

Słabiej niż latem

słoneczko świeci.

 

Nagle żołędzie 

z drzewa spadają,

chętnie je zaraz

wszyscy zbierają.

 

Pięknie korale ma jarzębina,

to znak, że jesień

już się zaczyna.

 

 

Idzie jesień 

 

Idzie jesień, plony niesie,

jesień kolorowa.

Jabłka, gruszki, winogrona,

wszystko w koszu chowa.

Ref. Jesień – deszcz i słota –jesień,

      złote liście – jesień,

      dużo grzybów oczywiście.

      Jesień - jarzębina - jesień,

      głóg, kalina – jesień,

      co nam przyniesie?

Idzie jesień, plony niesie,

jesień kolorowa.

Marchew, buraki ,ziemniaki

wszystko w koszu chowa.

Ref. Jesień – stos orzechów - jesień

      to żołędzie – jesień,

     kasztanów pełno wszędzie.

     Jesień - odlot ptaków -  jesień.

     Dookoła - jesień, jesień nas woła.