Grupa I
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
PAŹDZIERNIK
1. „ Jesień w sadzie”
- przeliczanie w zakresie dwóch za pomocą liczebników głównych, porównywanie liczebności zbiorów na podstawie ilustracji,
- rozróżnianie i nazywanie owoców,
- rozpoznawanie owoców za pomocą różnych zmysłów ( wzroku, dotyku, smaku), poszerzenie słownika biernego i czynnego
- kształtowanie przekonania o konieczności jedzenia owoców i picia soków, jako źródła witamin,
- ilustrowanie piosenki ruchem,
2. „ Jesień w ogrodzie”
- rozpoznawanie warzyw po wyglądzie, określanie wielkości, kształtu wybranych warzyw,
- rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,
- zachęcanie do spożywania warzyw jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia,
- rozumienie pojęć mały, duży
3. „ Co zwierzęta robią jesienią ?
- zapoznanie ze sposobem spędzania zimy przez wybrane zwierzęta leśne,
- zapoznanie z domami wybranych zwierząt ( jeż, wiewiórka, niedźwiedź ), naśladowanie ruchów zwierząt,
- zabawy rytmiczne przy użyciu instrumentów perkusyjnych, rozwijanie poczucia słuchu i rytmu,
- budzenie zainteresowania życiem przyrody, zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych ptaków odlatujących na zimę,
- wykonanie pracy plastycznej, wywołanie radości z uzyskanych efektów, interesowanie się wytworami rówieśników i budzenie szacunku dla ich pracy.
4. „ Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy”
- kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia,
- wdrażanie do odpowiedzi na pytania nauczycielki, rozwijanie procesów poznawczych: uwagi, myślenia,
- kształcenie sprawności manualnej poprzez np. rwanie papieru na drobne elementy, wykonanie pracy plastycznej,
Piosenka „ Kolorowe listki”
Słowa – D. Jagiełło
Muzyka – K. Jagiełło
- Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
kolorowe listki na wietrze szumiały.
Ref: Szu, szu, szu, szumiały wesoło
szu, szu, wirowały w koło . / bis
- Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
Ref : Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
hop, hop, hop, w koło wirowały. / bis
- Kolorowe listki spadły już na trawę,
kolorowe listki skończyły zabawę.
Ref : Cicho, sza, listki zasypiają,
cicho, sza, oczka zamykają. / bis