Projekty 2021/2022
Nasze Przedszkole bierze udział w w różnych programach i projektach edukacyjnych skierowanych do dzieci w wieku przedszkolnym.
W roku szkolnym 2021/2022 braliśmy udział w następujących inicjatywach:
Terapia Ręki dla Każdego (koordynator p. Ania- gr. IV)
Grupa IV w roku szkolnym 2021/2022 brała udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „TERAPIA RĘKI DLA KAŻDEGO”.
Projekt dedykowany był dla żłobków i przedszkoli, spełnia kilka funkcji: przede wszystkim terapeutyczną, usprawniającą i wzmacniającą organizm dziecka, propaguje aktywności również zespołowe, dąży do współpracy, pełni funkcję profilaktyczną dla małych dzieci, aby zapobiegać występowaniu nawykowych nieprawidłowości w rozwoju motoryki małej.
Usprawnianie organizmu zaczynamy od podstawowych rzeczy, od mobilizacji całego ciała do aktywności, przechodzenia z ogólnych czynności do bardziej precyzyjnych, kończąc na grafomotoryce.
Co znaleźliśmy w projekcie ? Z jakimi zagadnieniami się spotkaliśmy i co będziemy rozwijaliśmy oraz doskonaliliśmy?
- Sprawność fizyczna, stabilizacja posturalna i stabilizacja kończyny górnej
- Równowaga i schemat ciała
- Przekraczanie linii środka. Napięcie mięśniowe
- Percepcja wzrokowa
- Koordynacja wzrokowo-ruchowa
- Percepcja czuciowa – zmysł dotyku
- Opozycja kciuka i dysocjacja palców
- Manipulacja
- Rozwój grafomotoryki
Piękna Nasza Polska Cała (koordynator p. Paulina- gr. II)
W roku szkolnym 2021/2022 w grupie II realizowano Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Piękna Nasza Polska Cała".
Do najważniejszych celów projektu należy:
- kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej,
- rozwijanie u dzieci zainteresowań symbolami narodowymi,
- poznanie historii, tradycji, architektury, przyrody swojego regionu
- budzenie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem – rodzina, przedszkole, miejscowość.
Dzieci poznają piękno naszej Ojczyzny, z zaangażwaniem realizując kolejne zadania z projektu:
- Apel z okazji Święta Niepodległości (zadanie nr 3), zaśpiewanie hymnu Polski – udział w Narodowym Śpiewaniu Hymnu, 11 listopada o godzinie 11:11 (zadanie nr 1): relacja tutaj
- Zaśpiewanie piosenki projektowej pt. "Piękna Nasza Polska Cała" (zadanie nr 5)
- „Każdy przedszkolak – Mały Patriota – Wielki Człowiek” (zadanie nr 26) - Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka: relacja tutaj
- "Szła kolęda w noc grudniową" (zadanie nr 41): relacja tutaj
- "Piękna nasza Polska całą" (zadanie nr 2) - zorganizowanie kącika o tematyce patriotycznej
- "Zielona Niepodległa" (zadanie nr 4) - założenie hodowli kwiatów i warzyw w kąciku przyrodniczym
- "Poranki patriotyczne" (zadanie nr 7)
- "Kodeks Patrioty" (zadanie nr 11)
- "Dzień Mody Patriotycznej" (zadanie nr 13)
- "Herb i flaga naszego miasta" (zadanie nr 21)
- "A ja kocham moje miasto" (zadanie nr25)
- "Biało-czerwone kodowanie" (zadanie nr 33)
- "Mam chusteczkę haftowaną" (zadanie nr 36)
- "Tańce narodowe" (zadanie nr 37)
- "My - polscy sportowcy" (zadanie nr 42)
- "Biegnij, Niepodległa!" (zadanie nr 43)
- "Chodź, pomaluj mój świat" (zadanie nr 45)
- "Tydzień Legend i Baśni Polskich" (zadanie nr 53)
- "Kącik Książki Patriotycznej" (zadanie nr 55)
- "Jesteśmy Polką i Polakiem" (zadanie nr 60)
- "Jak dobrze mieć sąsiada" (zadanie nr 62).
Bajkowy Kraków w podaniach i legendach. (koordynator: p. Kinga- gr. IV)
Starszaki z grupy IV w roku szkolnym 2021/2022 brały udział w projekcie:
Kocham Kraków- podróż przez historię wehikułem czasu.
II edycja: Bajkowy Kraków w podaniach i legendach.
Temat projektu: Kocham moje miasto Kraków.
Realizatorzy: Ekipa Smoka Wawelskiego (grupa IV;))
Czas trwania: IV – VI 2022 r.
Pomysłodawca i organizator: Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej
Współorganizator: Stowarzyszenie Oświatowe „ Zamek Królewski w Krakowie”
Cele projektu:
- kształtowanie u dzieci postaw patriotycznych, budowanie świadomości przynależności do kraju a przede wszystkim miasta w którym mieszkają;
- aktywne odkrywanie walorów miasta poprzez poznanie zabytków
i ciekawych miejsc miasta, historii, podań i legend.
Finansowanie:
Program w całości zostanie sfinansowany przez Specjalistyczną Poradnię Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie w ramach wspomagania rozwoju szkół w Gminie Miejskiej Kraków.
Realizacja projektu:
- Zapoznanie z projektem, wymyślanie nazwy grupy, tworzenie totemu.
- Utworzenie kącika regionalnego w grupie.
- Bal na zamku królewskim- zajęcia z wykorzystaniem metodyki zuchowej.
- Wycieczka "Szlakiem Legend Krakowskich".
- Tworzenie lapbooka podsumowującego udział w projekcie.
- Wycieczka do Muzeum Rynek Podziemy
- Nagrody zdobyte w konkursach.