Samorządowe Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 109

Projekty 2025/2026

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Wyzwania Teodora” (koord. M. Dziadzio, gr. II)

Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.


Cele szczegółowe:

  • Dbanie o wszechstronny i indywidualny rozwój dzieci,
  • Zdobywanie różnych umiejętności,
  • Rozwijanie umiejętności współpracy,
  • Wyzwalanie pozytywnych emocji,
  • Rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia,
  • Rozwijanie samodzielności,
  • Kształtowanie empatii wobec innych osób,
  • Kształtowanie postawy proekologicznej,
  • Upowszechnianie zdrowego trybu życia,
  • Kształtowanie postawy prospołecznej.

 

Ogólnopolski Projekt Edukacji Zdrowotnej „Klub mleczaka” (koord. E.Sobków, gr. I)

Cele :

- edukacja z zakresu profilaktyki stomatologicznej

- zmiana nawyków higienicznych dzieci i dorosłych

 

 

 

 

 

 

Projekt edukacyjny „Razem w różnorodności” (koord. J.Galon, gr. IV)

Projekt “RAZEM W RÓŻNORODNOSCI” opiera się na wykorzystywaniu codziennych sytuacji życiowych oraz zwrócenie uwagi dzieci, ich rodziców, rodzeństwa, że edukacja włączająca najmłodszych polega na doświadczaniu świata i kreowaniu sytuacjami w taki sposób, aby kiełkowały w nich wartości: akceptacji, tolerancji, empatii, szacunku i pomocy, umiejętności społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych w praktyce. Projekt daje propozycje aktywności, które można wykorzystać w codziennej pracy z dziećmi i wdrożyć do systematycznej realizacji.

CELE PROJEKTU:
•    tworzenie wspólnej rzeczywistości, której fundamentem będzie akceptacja indywidualności każdego człowieka.
•    Uświadomienie złożoności świata, a co za tym idzie tworzenie warunków do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym wszystkim bez względu na ich przystosowanie społeczne, sprawność, rasę, zainteresowania, poglądy w celu kształtowania umiejętności akceptacji różnorodności, tolerancji, szacunku do drugiego człowieka; wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności i oryginalności dziecka oraz potrzeb tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie; przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci.
•    Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.

 

Projekt edukacyjny „Czuciaki z krainy emocji” (koord. G.Kwiecień, gr. IV)

Projekt ma na celu wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym poprzez zabawy, bajki i działania artystyczne. Rozwija również inteligencję emocjonalną dzieci, pomagając im w rozpoznawaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji w zdrowy sposób. Dzięki postaciom Czuciaków, które symbolizują różne emocje, dzieci uczą się akceptować swoje uczucia oraz radzić sobie z trudnymi emocjami. Program obejmuje zajęcia plastyczne, muzyczne, ruchowe oraz bajkoterapię. Projekt ma na celu nie tylko rozwój emocjonalny, ale także integrację grupy i budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych.

 

 Ogólnopolski Projekt edukacyjny „W skarbcu Polski” (koord. A. Maciejaszek, gr. III)

Projekt został stworzony z myślą o poszerzaniu i poznawaniu w ciekawy sposób wybranych regionów kulturowych naszego kraju. Dzieci zdobędą nowe doświadczenia, wiedzę oraz rozwiną zainteresowania dotyczące własnej ojczyzny. 

"Oczytanie" innowacja pedagodiczna (koord. Beata Kujawska)

Cele innowacji :

- Kształtowanie zainteresowań czytelniczych.

- Stwarzanie sytuacji edukacyjnych, które w przyjazny sposób i bez wysiłku doprowadzają do wykształcenia kompetencji czytelniczych.

- Stymulowanie procesu edukacji językowej.

- Ukazanie właściwego kontaktu z książką poprzez wzór osób dorosłych.

 

 

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny " Alfabet logopedyczny" (koord. Beata Kujawska) -którego głównym celem jest dbanie o właściwą stymulację rozwoju mowy. W ramach projektu będziemy pracować nad:
-podniesieniem sprawności aparatu artykulacyjnego,
- usprawnianiu aparatu oddechowego,
- poszerzaniem słownictwa czynnego i biernego,
- ćwiczeniem umiejętności rozumienia, uwagi słuchowej oraz koncentracji na wykonywanym zadaniu
- rozwijaniem słuchu fonematycznwego, poczucia rytmu,
-podnoszeniem sprawności w zakresie motoryki,
- doskonaleniem percepcji i pamięci słuchowej, kształceniem wrażliwości słuchowej.
 
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny " Bajki-Pomagajki"(koord. Beata Kujawska)
Głównym celem projektu ( Bajkoterapii) jest ochrona i wzmacnianie rozwoju psychicznego dziecka.
W ramach projektu będziemy pracować nad:
-budowaniem wiary we własne możliwości 
- kształtowaniem poczucia pewności siebie
- oswojeniem z sytuacjami, osobami, zwierzętami i przedmiotami wywołującymi lęk,
- kształtowaniem umiejętności zachowania się w sytuacjach zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu.
- dostrzeganiem odmienności  i jej akceptacja
- rozwijanie umiejętności doceniania wzajemnej pomocy
- współpracą w grupie
- budowaniem pozytywnej samooceny dziecka
- nabywaniem umiejętności nazywania przeżywanych emocji
- kształtowaniem umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- dostrzeganiem wartości przyjaźni w życiu człowieka