Projekty 2025/2026
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Wyzwania Teodora” (koord. M. Dziadzio, gr. II)
Głównym celem niniejszego projektu jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, ale także uświadomienie dzieciom, że o własny rozwój można dbać w każdym wieku, a pomoc okazywana innym jest równie ważna, jak troska o siebie samego. Natomiast wszelkie podejmowane działania mogą być kreatywnym wyzwaniem.
Cele szczegółowe:
- Dbanie o wszechstronny i indywidualny rozwój dzieci,
- Zdobywanie różnych umiejętności,
- Rozwijanie umiejętności współpracy,
- Wyzwalanie pozytywnych emocji,
- Rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia,
- Rozwijanie samodzielności,
- Kształtowanie empatii wobec innych osób,
- Kształtowanie postawy proekologicznej,
- Upowszechnianie zdrowego trybu życia,
- Kształtowanie postawy prospołecznej.
Ogólnopolski Projekt Edukacji Zdrowotnej „Klub mleczaka” (koord. E.Sobków, gr. I)
Cele :
- edukacja z zakresu profilaktyki stomatologicznej
- zmiana nawyków higienicznych dzieci i dorosłych
Projekt edukacyjny „Razem w różnorodności” (koord. J.Galon, gr. IV)
Projekt “RAZEM W RÓŻNORODNOSCI” opiera się na wykorzystywaniu codziennych sytuacji życiowych oraz zwrócenie uwagi dzieci, ich rodziców, rodzeństwa, że edukacja włączająca najmłodszych polega na doświadczaniu świata i kreowaniu sytuacjami w taki sposób, aby kiełkowały w nich wartości: akceptacji, tolerancji, empatii, szacunku i pomocy, umiejętności społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych w praktyce. Projekt daje propozycje aktywności, które można wykorzystać w codziennej pracy z dziećmi i wdrożyć do systematycznej realizacji.
CELE PROJEKTU:
• tworzenie wspólnej rzeczywistości, której fundamentem będzie akceptacja indywidualności każdego człowieka.
• Uświadomienie złożoności świata, a co za tym idzie tworzenie warunków do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym wszystkim bez względu na ich przystosowanie społeczne, sprawność, rasę, zainteresowania, poglądy w celu kształtowania umiejętności akceptacji różnorodności, tolerancji, szacunku do drugiego człowieka; wzmacnianie poczucia wartości, indywidualności i oryginalności dziecka oraz potrzeb tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie; przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci.
• Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
Projekt edukacyjny „Czuciaki z krainy emocji” (koord. G.Kwiecień, gr. IV)
Projekt ma na celu wspieranie rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym poprzez zabawy, bajki i działania artystyczne. Rozwija również inteligencję emocjonalną dzieci, pomagając im w rozpoznawaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji w zdrowy sposób. Dzięki postaciom Czuciaków, które symbolizują różne emocje, dzieci uczą się akceptować swoje uczucia oraz radzić sobie z trudnymi emocjami. Program obejmuje zajęcia plastyczne, muzyczne, ruchowe oraz bajkoterapię. Projekt ma na celu nie tylko rozwój emocjonalny, ale także integrację grupy i budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych.
Ogólnopolski Projekt edukacyjny „W skarbcu Polski” (koord. A. Maciejaszek, gr. III)
Projekt został stworzony z myślą o poszerzaniu i poznawaniu w ciekawy sposób wybranych regionów kulturowych naszego kraju. Dzieci zdobędą nowe doświadczenia, wiedzę oraz rozwiną zainteresowania dotyczące własnej ojczyzny.
"Oczytanie" innowacja pedagodiczna (koord. Beata Kujawska)
Cele innowacji :
- Kształtowanie zainteresowań czytelniczych.
- Stwarzanie sytuacji edukacyjnych, które w przyjazny sposób i bez wysiłku doprowadzają do wykształcenia kompetencji czytelniczych.
- Stymulowanie procesu edukacji językowej.
- Ukazanie właściwego kontaktu z książką poprzez wzór osób dorosłych.
