Kontakt
Samorządowe Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 109

Grupa I

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne w grupie I

MAJ

 

I. Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem.

  • Zapoznanie z mapą konturową Polski
  • Poznanie polskich symboli narodowych.
  • Kształtowanie poczucia przynależności narodowej, a zarazem wspólnoty z mieszkańcami UE.
  • Określanie położenia przedmiotu na płaszczyźnie.

 

II. Wiosenne spotkania na łące.

  • Poznanie wybranych owadów, zwierząt i roślin łąkowych, w tym chronionych.
  • Nabywanie szacunku do świata roślin i zwierząt.
  • Rozwiązywanie zagadek przyrodniczych.
  • Uświadomienie zagrożeń dla zdrowia płynących ze spożywania roślin bez kontroli dorosłych.
  • Inspirowanie pięknem przyrody do pracy plastycznej.

 

III. Zabawy z mamą i tatą.

  • Rozwijanie uczucia miłości i przynależności do swojej rodziny.
  • Poznanie różnych sposobów okazywania uczucia miłości i szacunku.
  • Kształtowanie postawy empatycznej wobec członków rodziny.
  • Poszerzenie repertuaru piosenek.

 

IV. Zawody naszych rodziców.

  • Poznanie cech charakterystycznych wybranych zawodów.
  • Poszerzenie wiadomości na temat pracy zawodowej rodziców.
  • Wyjaśnienie pojęcia „hobby” w rozmowach na temat sposobów spędzania wolnego czasu przez rodziców.

 

 

„Na łące” I. Salach
Łąka tylu ma mieszkańców,
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały
Obok niego idzie mrówka,
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła Boża Krówka.

Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

 

Bocian i żaby

muz. i sł. Maria Broda-Bajak

 

Kle, kle, kle, kle – słychać dookoła.

Co to? Co to? Bocian żabki woła!

Przyfrunął na łąkę, przystanął na nodze.

A zielone żabki bały się go srodze,

 a zielone żabki bały się go srodze.

Kum, kum, kum, kum – tak cicho kumkały.

Hop, hop, hop, hop – w trawę uciekały