Grupa I
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne w grupie I
MAJ
I. Jestem Polakiem, jestem Europejczykiem.
- Zapoznanie z mapą konturową Polski
- Poznanie polskich symboli narodowych.
- Kształtowanie poczucia przynależności narodowej, a zarazem wspólnoty z mieszkańcami UE.
- Określanie położenia przedmiotu na płaszczyźnie.
II. Wiosenne spotkania na łące.
- Poznanie wybranych owadów, zwierząt i roślin łąkowych, w tym chronionych.
- Nabywanie szacunku do świata roślin i zwierząt.
- Rozwiązywanie zagadek przyrodniczych.
- Uświadomienie zagrożeń dla zdrowia płynących ze spożywania roślin bez kontroli dorosłych.
- Inspirowanie pięknem przyrody do pracy plastycznej.
III. Zabawy z mamą i tatą.
- Rozwijanie uczucia miłości i przynależności do swojej rodziny.
- Poznanie różnych sposobów okazywania uczucia miłości i szacunku.
- Kształtowanie postawy empatycznej wobec członków rodziny.
- Poszerzenie repertuaru piosenek.
IV. Zawody naszych rodziców.
- Poznanie cech charakterystycznych wybranych zawodów.
- Poszerzenie wiadomości na temat pracy zawodowej rodziców.
- Wyjaśnienie pojęcia „hobby” w rozmowach na temat sposobów spędzania wolnego czasu przez rodziców.
„Na łące” I. Salach
Łąka tylu ma mieszkańców,
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały
Obok niego idzie mrówka,
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła Boża Krówka.
Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci
Więc zatańczmy z nimi chwilę.
Bocian i żaby
muz. i sł. Maria Broda-Bajak
Kle, kle, kle, kle – słychać dookoła.
Co to? Co to? Bocian żabki woła!
Przyfrunął na łąkę, przystanął na nodze.
A zielone żabki bały się go srodze,
a zielone żabki bały się go srodze.
Kum, kum, kum, kum – tak cicho kumkały.
Hop, hop, hop, hop – w trawę uciekały