Grupa II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNE
GRUDZIEŃ
-poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne
-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
-poznawanie wybranych właściwości ?zycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie.
-kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Bożego Narodzenia
-wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości.
-słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich
-recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy
-oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi napiękne ilustracje,obrazki
-słuchanie czytanych przez nauczyciela lub lektora fragmentów literatury z odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego.
WŚRÓD NOCNEJ CISZY
- Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi:
Wstańcie, pasterze, Bóg się wam rodzi.
Czem prędzej się wybierajcie,
Do Betlejem pospieszajcie
Przywitać Pana.
2. Poszli, znaleźli Dzieciątko w żłobie
Z wszystkimi znaki, danymi sobie.
Jako Bogu cześć Mu dali,
A witając zawołali
Z wielkiej radości
SKRZYPI WÓZ
Skrzypi wóz, wielki mróz, wielki mróz na ziemi
Skrzypi wóz, wielki mróz, wielki mróz na ziemi
Trzej królowie jadą
Złoto, mirrę kładą
Hej, kolęda, kolęda
Trzej królowie jadą
Złoto, mirrę kładą
Hej kolęda, kolęda
A komuż takiemu, Dzieciątku małemu
A komuż takiemu, Dzieciątku małemu
Cóż to za Dzieciątko
Musi być paniątko
Hej, kolęda, kolęda
Cóż to za Dzieciątko
Musi być paniątko
Hej, kolęda, kolęda