Kontakt
Samorządowe Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 109

Grupa IV

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

Wrzesień

 

  • Nasza grupa.

- utrwalimy nawyki higieniczne związane z kulturą osobistą i sprawnością samoobsługową w łazience i przy stolikach

- rozwiniemy umiejętności rytmiczne i wokalne, nauczymy się piosenki pt. „Jak się masz”

- poznamy nasze znaczki w szatni i na Sali, odwzorujemy je na kartce

- utrwalimy imiona kolegów, zabawimy się w kręgu „Kto siedzi obok mnie”

- wypowiemy się na temat minionych wakacji, przyniesiemy zgromadzone pamiątki

- rozwiniemy mowę i myślenie poprzez rozwiązywanie i układanie zagadek werbalnych

- wspólnie ułożymy zasady dotyczące bezpiecznej zabawy w przedszkolu i ogrodzie, zawrzemy kontrakt grupowy

- będziemy uczestniczyli w zabawach i ćwiczeniach kształcących umiejętność skupienia uwagi i zdolność samoobserwacji

- namalujemy obrazek wakacyjny farbami plakatowymi

  • Emocje i uczucia.

- nauczymy się nowego powitania „Powitanka Pana Mirosława”

- rozwiniemy umiejętności wokalne, nauczymy się piosenki pt. „Świat emocji”

- nauczymy się wykorzystywać kolor i kreskę jako środek wyrazu artystycznego – malowanie muzyki

- nauczymy się grać na instrumentach perkusyjnych

- będziemy rozpoznawać emocje i uczucia, wypowiemy się na ich temat na podstawie opowiadania Marzanny Krajewskiej pt. „Moje emocje”

- wysłuchamy opowiadania pt. „Jak wygląda złość”. Wypowiemy się na temat jak sobie z nią radzić.

- weźmiemy udział w treningu uważności, odkryjemy w sobie radość, dowiemy się jak polubić siebie

  • Jesienne impresje.

- rozwiniemy wrażliwość artystyczną, wyrazimy emocje i odczucia związane z jesienią poprzez muzykę, taniec i śpiew. Nauczymy się piosenki „Przebojowa jesień”

- wykonamy grupową pracę plastyczną „Jesienne liście” techniką odbijania z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych

- będziemy uczestniczyli w zabawach stymulujących rozwój funkcji percepcyjnych, nauczymy się zapamiętywania metodą skojarzeń

- wzbogacimy słownictwo o zwroty i wydarzenia związane z jesienią, będziemy formułować odpowiedzi na pytanie: „jak przedszkolaki witają jesień?”

- rozwiniemy zainteresowania przyrodnicze – odkryjemy tajemnice kolorowych liści

- rozwiniemy sprawność fizyczną, precyzję ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych

- udoskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 10, zwrócimy uwagę na ostatni liczebnik jako wynik liczenia

  • Babie lato.

- usprawnimy poczucie rytmu i umiejętności wokalne, nauczymy się piosenki pt. „Babie lato”

- nauczymy się zabawy paluszkowej do wiersza M. Koc „Gimnastyka paluszkowa”

- wykorzystamy wyobraźnię, pomysłowość i umiejętność pracy w zespole podczas wykonywania pracy zbiorowej na temat pajączki i ich sieci

- weźmiemy udział w treningu uważności, rozwiniemy umiejętność koncentracji uwagi

- rozwiniemy umiejętność uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat na podstawie opowiadania „Babie lato” Anny Milewskiej

- wdrożymy się do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą. Poszukamy odpowiedzi na pytanie: co czerwieni się jesienią?

 

Piosenka na wrzesień:

  1. Ja, Amelka, i ja, Adaś,

pięknie Was witamy!

Do nauki i zabawy

wszystkich zapraszamy.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?

Jak się dzisiaj czujesz?

Jeśli czujesz się wspaniale,

Skacz z radości w górę!

  1. Chętnie tutaj przychodzimy,

Bo tu jest wesoło.

Wszyscy bardzo się lubimy,

Śmiech wciąż słychać wkoło.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?...

  1. Jest już Zuzia, Pola, Julek,

Gabryś, Antek, Klara.

Jest też Wojtek i Antosia,

Zosia, Hania, Maja.

Ref.: Jak się masz? Jak się masz?...

 

Wierszyk na wrzesień:

 

Wrzesień jesień rozpoczyna

i czarować już zaczyna.

Pięknie świat nam koloruje,

zaraz liście pomaluje.

Jesień lubi czerwień, złoty,

Zaraz przygna pierwsze chłody.

Wiatr postrząsa liście z drzew,

Taka właśnie jesień jest.

Choć zabiera ciepłe lato,

To kolory daje za to.