Grupa IV
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
Wrzesień
- Nasza grupa.
- utrwalimy nawyki higieniczne związane z kulturą osobistą i sprawnością samoobsługową w łazience i przy stolikach
- rozwiniemy umiejętności rytmiczne i wokalne, nauczymy się piosenki pt. „Jak się masz”
- poznamy nasze znaczki w szatni i na Sali, odwzorujemy je na kartce
- utrwalimy imiona kolegów, zabawimy się w kręgu „Kto siedzi obok mnie”
- wypowiemy się na temat minionych wakacji, przyniesiemy zgromadzone pamiątki
- rozwiniemy mowę i myślenie poprzez rozwiązywanie i układanie zagadek werbalnych
- wspólnie ułożymy zasady dotyczące bezpiecznej zabawy w przedszkolu i ogrodzie, zawrzemy kontrakt grupowy
- będziemy uczestniczyli w zabawach i ćwiczeniach kształcących umiejętność skupienia uwagi i zdolność samoobserwacji
- namalujemy obrazek wakacyjny farbami plakatowymi
- Emocje i uczucia.
- nauczymy się nowego powitania „Powitanka Pana Mirosława”
- rozwiniemy umiejętności wokalne, nauczymy się piosenki pt. „Świat emocji”
- nauczymy się wykorzystywać kolor i kreskę jako środek wyrazu artystycznego – malowanie muzyki
- nauczymy się grać na instrumentach perkusyjnych
- będziemy rozpoznawać emocje i uczucia, wypowiemy się na ich temat na podstawie opowiadania Marzanny Krajewskiej pt. „Moje emocje”
- wysłuchamy opowiadania pt. „Jak wygląda złość”. Wypowiemy się na temat jak sobie z nią radzić.
- weźmiemy udział w treningu uważności, odkryjemy w sobie radość, dowiemy się jak polubić siebie
- Jesienne impresje.
- rozwiniemy wrażliwość artystyczną, wyrazimy emocje i odczucia związane z jesienią poprzez muzykę, taniec i śpiew. Nauczymy się piosenki „Przebojowa jesień”
- wykonamy grupową pracę plastyczną „Jesienne liście” techniką odbijania z wykorzystaniem materiałów przyrodniczych
- będziemy uczestniczyli w zabawach stymulujących rozwój funkcji percepcyjnych, nauczymy się zapamiętywania metodą skojarzeń
- wzbogacimy słownictwo o zwroty i wydarzenia związane z jesienią, będziemy formułować odpowiedzi na pytanie: „jak przedszkolaki witają jesień?”
- rozwiniemy zainteresowania przyrodnicze – odkryjemy tajemnice kolorowych liści
- rozwiniemy sprawność fizyczną, precyzję ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
- udoskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 10, zwrócimy uwagę na ostatni liczebnik jako wynik liczenia
- Babie lato.
- usprawnimy poczucie rytmu i umiejętności wokalne, nauczymy się piosenki pt. „Babie lato”
- nauczymy się zabawy paluszkowej do wiersza M. Koc „Gimnastyka paluszkowa”
- wykorzystamy wyobraźnię, pomysłowość i umiejętność pracy w zespole podczas wykonywania pracy zbiorowej na temat pajączki i ich sieci
- weźmiemy udział w treningu uważności, rozwiniemy umiejętność koncentracji uwagi
- rozwiniemy umiejętność uważnego słuchania i wypowiadania się na określony temat na podstawie opowiadania „Babie lato” Anny Milewskiej
- wdrożymy się do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą. Poszukamy odpowiedzi na pytanie: co czerwieni się jesienią?
Piosenka na wrzesień:
- Ja, Amelka, i ja, Adaś,
pięknie Was witamy!
Do nauki i zabawy
wszystkich zapraszamy.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?
Jak się dzisiaj czujesz?
Jeśli czujesz się wspaniale,
Skacz z radości w górę!
- Chętnie tutaj przychodzimy,
Bo tu jest wesoło.
Wszyscy bardzo się lubimy,
Śmiech wciąż słychać wkoło.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?...
- Jest już Zuzia, Pola, Julek,
Gabryś, Antek, Klara.
Jest też Wojtek i Antosia,
Zosia, Hania, Maja.
Ref.: Jak się masz? Jak się masz?...
Wierszyk na wrzesień:
Wrzesień jesień rozpoczyna
i czarować już zaczyna.
Pięknie świat nam koloruje,
zaraz liście pomaluje.
Jesień lubi czerwień, złoty,
Zaraz przygna pierwsze chłody.
Wiatr postrząsa liście z drzew,
Taka właśnie jesień jest.
Choć zabiera ciepłe lato,
To kolory daje za to.