Grupa II
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO DYDAKTYCZNE
PAŹDZIERNIK
– rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku
– rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
– rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozpoznawanie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu
– nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty); samodzielne wykonywanie wybranych przetworów.
– podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata
– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek
– pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych
– podawanie informacji: jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują
– opisywanie wyglądu rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter).
– poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewnianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer
– nazywanie dorosłych i młodych zwierząt
– naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych
PIOSENKA
,,JESIEŃ WOŁA NAS”
1. Kap, kap, kapie deszcz, jesień zagląda przez okno
Szu, szu, szelest drzew, kolorowych liści szept
To jesieni czas woła nas,
Lato zostało za nami
To jesieni czas daje nam
Tyle barw, tyle barw.
Ref. (x2)
Lecą liście tu, lecą liście tam,
Kołysane wiatrem, kolorowe tak,
A gdy deszczyk gra w rytmie kap, kap, kap
Wtedy jesień woła nas
2. Biegnie polem wiatr, niesie jesienną nowinę
A Ty w górę patrz i promienie słońca łap
To jesieni czas woła nas,
Lato zostało za nami
To jesieni czas daje nam
Tyle barw, tyle barw.
A gdy mróz pojawi się
Niedźwiedź znów zapadnie w sen
Bocian swój wyznaczy cel
Odlotu nadejdzie dzień
WIERSZ
,,Kropelki”
Kapu, kap!
Kapu kap! Kropla woła złap mnie złap!
Deszcz szeleści pada kapie kto kropelki deszczu złapie
Kapu, kap!
Kapu kap! Kropla woła złap mnie złap!