Grupa I
Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne w grupie I
LISTOPAD
- określanie cech jesiennej pogody
- zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią /zachmurzenie, deszcz, wiatr, śnieg/
- porównywanie dwóch takich samych obrazków różniących się wyraźnymi cechami
- zapoznanie ze sposobami ochrony przed deszczem i dobieranie ubrania odpowiedniego do pogody
-poszerzanie wiadomości nt. zastosowania wody
-zachęcanie do oszczędzania wody
-rozwijanie umiejętności plastycznych oraz logicznego myślenia
- zapoznanie z wybranymi zwierzętami domowymi, rozumienie konieczności opiekowania się zwierzętami hodowanymi w domu
- wdrażanie do uważnego słuchania kolegów z grupy
- utrwalanie znajomości charakterystycznych cech zwierząt na przykładzie kota
podczas rozpoznawania głosów zwierząt
-wzbogacenie wiadomości nt. życia ryb
-zachęcanie do poprawnego wypowiadania się na określony temat
- zapoznanie z pracą górnika, odgadywanie i nazywanie ruchów naśladujących pracę górnika, nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania się przy opowiadaniu treści obrazka
-poszerzanie wrażeń dotykowych
-poznanie nowych właściwości węgla
-poszerzanie wiedzy nt. dinozaurów
- rozwijanie spostrzegawczości i uwagi podczas oglądania obrazków, książek o dinozaurach
PIOSENKA
1. Biało-czerwona, dzielna i piękna,
dumnie powiewa w polskich okienkach.
ref. Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj.
Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj.
2.Tam Orzeł Biały macha skrzydłami.
Dumnie wpatrzony w niebo nad nami.
ref. Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj.
Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj.
3.A słowa hymnu znam już na pamięć.
Polsce dziękuję śpiewem i graniem.
ref. Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj.
Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj.
4. Jestem szczęśliwy, dumny i wolny.
O swoją przyszłość jestem spokojny.
ref. Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj.
Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj.