Samorządowe Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 109

Grupa I

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

PAŹDZIERNIK

 

   1. „ Jesień w sadzie”

- przeliczanie w zakresie dwóch za pomocą liczebników głównych, porównywanie liczebności zbiorów na podstawie ilustracji,

- rozróżnianie i nazywanie owoców,

- rozpoznawanie owoców za pomocą różnych zmysłów ( wzroku, dotyku, smaku), poszerzenie słownika biernego i czynnego

- kształtowanie przekonania o konieczności jedzenia owoców i picia soków, jako źródła witamin,

- ilustrowanie piosenki ruchem,

 

    2.  „ Jesień w ogrodzie”

- rozpoznawanie warzyw po wyglądzie, określanie wielkości, kształtu wybranych warzyw,

- rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych,

- zachęcanie do spożywania warzyw jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia,

- rozumienie pojęć mały, duży

 

3. „ Co zwierzęta robią jesienią ?

- zapoznanie ze sposobem spędzania zimy przez wybrane zwierzęta leśne,

- zapoznanie z domami wybranych zwierząt ( jeż, wiewiórka, niedźwiedź ), naśladowanie ruchów zwierząt,

- zabawy rytmiczne przy użyciu instrumentów perkusyjnych, rozwijanie poczucia słuchu                         i rytmu,

- budzenie zainteresowania życiem przyrody, zapoznanie z nazwami i wyglądem wybranych ptaków odlatujących na zimę,

- wykonanie pracy plastycznej, wywołanie radości z uzyskanych efektów, interesowanie się wytworami rówieśników i budzenie szacunku dla ich pracy.

 

4. „ Wiem co jem i dlatego jestem zdrowy”

- kształtowanie przekonania o konieczności spożywania warzyw i owoców, jako źródła witamin niezbędnych dla zachowania zdrowia,

- wdrażanie do odpowiedzi na pytania nauczycielki, rozwijanie procesów poznawczych: uwagi, myślenia,

- kształcenie sprawności manualnej poprzez np. rwanie papieru na drobne elementy, wykonanie pracy plastycznej,

 

Piosenka „ Kolorowe listki”

Słowa – D. Jagiełło

Muzyka – K. Jagiełło

  1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,

kolorowe listki  na wietrze szumiały.

  Ref: Szu, szu, szu, szumiały wesoło

          szu, szu, wirowały w koło . / bis

  1. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,

kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.

  Ref : Hop, hop, hop, tak sobie skakały,

           hop, hop, hop, w koło  wirowały. / bis

  1. Kolorowe listki spadły już na trawę,

kolorowe  listki skończyły zabawę.

  Ref : Cicho, sza, listki zasypiają,

           cicho, sza, oczka zamykają. / bis