Samorządowe Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 109

Grupa I

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne w grupie I

LISTOPAD

- określanie  cech jesiennej pogody

- zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi jesienią /zachmurzenie, deszcz, wiatr, śnieg/

- porównywanie dwóch takich samych obrazków różniących się wyraźnymi cechami

- zapoznanie ze sposobami ochrony przed deszczem i dobieranie ubrania odpowiedniego do pogody

-poszerzanie wiadomości nt. zastosowania wody

-zachęcanie do oszczędzania wody

-rozwijanie umiejętności plastycznych oraz logicznego myślenia

- zapoznanie z wybranymi zwierzętami domowymi, rozumienie konieczności opiekowania się zwierzętami hodowanymi  w domu

- wdrażanie do uważnego słuchania kolegów z grupy

- utrwalanie znajomości charakterystycznych cech zwierząt na przykładzie kota

podczas rozpoznawania głosów zwierząt

-wzbogacenie wiadomości nt. życia ryb

-zachęcanie do poprawnego wypowiadania się na określony temat

- zapoznanie z pracą górnika, odgadywanie i nazywanie ruchów naśladujących pracę górnika, nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania się przy opowiadaniu treści obrazka

-poszerzanie wrażeń dotykowych

-poznanie nowych właściwości węgla

-poszerzanie wiedzy nt.  dinozaurów

- rozwijanie spostrzegawczości i uwagi podczas oglądania obrazków, książek o dinozaurach

 

PIOSENKA


1. Biało-czerwona, dzielna i piękna,

dumnie powiewa w polskich okienkach.

 

ref. Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj.
Trójkąciku graj, jaki piękny mamy kraj.

 

2.Tam Orzeł Biały macha skrzydłami.

Dumnie wpatrzony w niebo nad nami.

 

ref. Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj. 
Tamburyno graj, jaki piękny mamy kraj.

 

3.A słowa hymnu znam już na pamięć.

Polsce dziękuję śpiewem i graniem.

 

ref. Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj.
Grzechoteczko graj, jaki piękny mamy kraj.

 

4. Jestem szczęśliwy, dumny i wolny.

O swoją przyszłość jestem spokojny.

 

ref. Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj.
Ty orkiestro graj, jaki piękny mamy kraj.