Kontakt
Samorządowe Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 109

Wycieczka grupy IV szlakiem Legend Krakowskich

rok temu

19 maja grupa IV w ramach projektu „Kocham Kraków- podróż przez historię wehikułem czasu” udała się na wycieczkę szlakiem Legend Krakowskich. Nasz spacer z panią przewodnik  rozpoczęliśmy od Barbakanu, Bramy Floriańskiej następnie ulicą Floriańską udaliśmy się  do Rynku Głównego. Zatrzymaliśmy się,  aby podziwiać jeden z głównych zabytków jakim jest  Kościół Mariacki (poznaliśmy historię ołtarza Wita Stwosza) oraz Sukiennice i Wierzę Ratuszową. Na dziedzińcu Collegium Maius czekała na nas kolejna atrakcja – zegar z ruchomymi figurkami m.in. królowej Jadwigi, Władysława Jagiełły. W Ogrodzie Profesorskim zrobiliśmy sobie małą przerwę na posiłek  przed dalszą część wyprawy. Plantami przeszliśmy  na ul. Franciszkańską pod Okno Papieskie przedstawiające  postać św. Jana Pawła II, a stamtąd pod Wzgórze Wawelskie  Zamku Królewskiego. Na koniec oczywiście sprawdziliśmy czy Smok Wawelski nadal zieje ogniem….:) Podczas całej naszej wędrówki poznaliśmy mnóstwo legend związanych z naszym pięknym Krakowem i oczami wyobraźni mogliśmy się przenieść do tamtych czasów. To była bardzo ciekawa i pouczająca podróż w czasie…