Grupa IV
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC CZERWIEC
- Niby tacy sami, a jednak inni
- kształtowanie postawy tolerancji wobec innych osób,
- poszerzenie słownika dzieci o pojęcia praw i obowiązków, przybliżenie zasad życia w społeczności; pobudzanie do działań artystycznych (odgrywanie scenek)
- uświadamianie dzieciom różnorodności kulturowej na świecie,
- kształtowanie umiejętności wypowiedzi o marzeniach i uważnego słuchania tego, co mówią inni,
- integracja grupy poprzez wspólne zabawy.
- Lato, lato czeka
- zwracanie uwagi na charakterystyczne oznaki lata,
- poznawanie miejsc letniego wypoczynku
- zapoznanie dzieci z powszechnymi gatunkami roślin w Polsce i ich przeznaczeniem; wdrażanie dzieci do ostrożności w kontaktach z roślinami; rozwijanie wiedzy o barwach podstawowych,
- uświadamianie sposobów bezpiecznego zachowania w trudnych sytuacjach pogodowych; rozwijanie wiedzy dzieci na temat pochodzenia, natury i skutków zjawisk pogodowych,
- zapoznanie dzieci z kolorami tęczy.
- Pożegnania nadszedł czas
- dzieci będą uczestniczyć w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- będą układać rytmy , rozwiązywać zagadki,
- poznawanie charakterystycznych cech lata,
- rozwijanie umiejętności samodzielnego układania prostych zadań z treścią i ich rozwiązywania,
- przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie,
- przygotowanie programu słowno – muzycznego na pożegnanie przedszkola,
- wypowiadanie się na temat wrażeń z pobytu w przedszkolu, rozmowy o zbliżającej się chwili rozstania,
- Podróż po Afryce
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, poznawanie gatunków różnych drzew i zwierząt występujących na kontynencie afrykańskim,
- rozwijanie umiejętności wskazywania cech różniących zwierzęta (większy – mniejszy) oraz cech wspólnych (wygląd, środowisko życia, pożywienie),
- doskonalenie poprawnej emisji głosu, dykcji i oddechu przez naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta; kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej,
- kształtowanie zdolności plastycznych i technicznych,
- rozwijanie umiejętności śpiewania w grupie, kształtowanie umiejętności reagowania na polecenia w trakcie zabaw ruchowych
Wiersz „ Wakacyjne rady” Wiera Badalska
Głowa nie jest od parady
I służyć Ci musi dalej
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
Kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda,
Chłodna, bystra, czysta.
Tylko przy dorosłych
Z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane,
Gdy zobaczysz w borze,
Nie zrywaj! Nie zjadaj,
Bo zatruć się możesz.
Biegać boso – przyjemnie,
Ale ważna rada:
Idąc na wycieczkę
Dobre buty wkładaj.
Piosenka „ A my nie chcemy jeszcze iść”
1.Kończymy już przedszkole, do szkoły czas,
Zeszyty i tornistry wzywają nas.
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
Ref: Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.
2. Wakacje szybko miną, a potem już,
Zadzwoni pierwszy dzwonek, lekcje tuż- tuż
A my nie chcemy, nie chcemy jeszcze iść.
Ref: Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.
3. Lecz co tu robić, w życiu zawsze tak jest,
że upływają lata, starszym się jest.
A my nie chcemy, nie chcemy starsi być.
Ref: Tak bardzo nam tu dobrze,
że nie chcemy wcale jeszcze iść.