Kontakt
Samorządowe Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 109

Projekty 2021/2022

Nasze Przedszkole bierze udział w w różnych programach i projektach edukacyjnych skierowanych do dzieci w wieku przedszkolnym.

W roku szkolnym 2021/2022 braliśmy udział w następujących inicjatywach:

 

Terapia Ręki dla Każdego (koordynator p. Ania- gr. IV)

Grupa IV w roku szkolnym 2021/2022 brała udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „TERAPIA RĘKI DLA KAŻDEGO”.

Projekt dedykowany  był dla żłobków i przedszkoli, spełnia kilka funkcji: przede wszystkim terapeutyczną, usprawniającą i wzmacniającą organizm dziecka, propaguje aktywności również zespołowe, dąży do współpracy, pełni funkcję profilaktyczną dla małych dzieci, aby zapobiegać występowaniu nawykowych nieprawidłowości w rozwoju motoryki małej.

Usprawnianie organizmu zaczynamy od podstawowych rzeczy, od mobilizacji całego ciała do aktywności,    przechodzenia z ogólnych czynności do bardziej precyzyjnych, kończąc na grafomotoryce.

Co znaleźliśmy w projekcie ? Z jakimi zagadnieniami się spotkaliśmy i co będziemy rozwijaliśmy oraz doskonaliliśmy?

  1. Sprawność fizyczna, stabilizacja posturalna i stabilizacja kończyny górnej
  2. Równowaga i schemat ciała
  3. Przekraczanie linii środka. Napięcie mięśniowe
  4. Percepcja wzrokowa
  5. Koordynacja wzrokowo-ruchowa
  6. Percepcja czuciowa – zmysł dotyku
  7. Opozycja kciuka i dysocjacja palców
  8. Manipulacja
  9. Rozwój grafomotoryki

Piękna Nasza Polska Cała (koordynator p. Paulina- gr. II)

W roku szkolnym 2021/2022 w grupie II realizowano Międzynarodowy Projekt Edukacyjny "Piękna Nasza Polska Cała".

Do najważniejszych celów projektu należy:

  • kształtowanie szacunku dla własnego państwa oraz poczucia tożsamości narodowej, 
  • rozwijanie u dzieci zainteresowań symbolami narodowymi, 
  • poznanie historii, tradycji, architektury, przyrody swojego regionu
  • budzenie poczucia więzi z najbliższym otoczeniem – rodzina, przedszkole, miejscowość.

Dzieci poznają piękno naszej Ojczyzny, z zaangażwaniem realizując kolejne zadania z projektu:

  • Apel z okazji Święta Niepodległości (zadanie nr 3),  zaśpiewanie hymnu Polski – udział w Narodowym Śpiewaniu Hymnu, 11 listopada o godzinie 11:11 (zadanie nr 1): relacja tutaj
  • Zaśpiewanie piosenki projektowej pt. "Piękna Nasza Polska Cała" (zadanie nr 5)
  • „Każdy przedszkolak – Mały Patriota – Wielki Człowiek” (zadanie nr 26) - Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka: relacja tutaj
  • "Szła kolęda w noc grudniową" (zadanie nr 41): relacja tutaj
  • "Piękna nasza Polska całą" (zadanie nr 2) - zorganizowanie kącika o tematyce patriotycznej
  • "Zielona Niepodległa" (zadanie nr 4) - założenie hodowli kwiatów i warzyw w kąciku przyrodniczym
  • "Poranki patriotyczne" (zadanie nr 7)
  • "Kodeks Patrioty" (zadanie nr 11)
  • "Dzień Mody Patriotycznej" (zadanie nr 13)
  • "Herb i flaga naszego miasta" (zadanie nr 21)
  • "A ja kocham moje miasto" (zadanie nr25)
  • "Biało-czerwone kodowanie" (zadanie nr 33)
  • "Mam chusteczkę haftowaną" (zadanie nr 36)
  • "Tańce narodowe" (zadanie nr 37)
  • "My - polscy sportowcy" (zadanie nr 42)
  • "Biegnij, Niepodległa!" (zadanie nr 43)
  • "Chodź, pomaluj mój świat" (zadanie nr 45)
  • "Tydzień Legend i Baśni Polskich" (zadanie nr 53)
  • "Kącik Książki Patriotycznej" (zadanie nr 55)
  • "Jesteśmy Polką i Polakiem" (zadanie nr 60)
  • "Jak dobrze mieć sąsiada" (zadanie nr 62).

    Bajkowy Kraków w podaniach i legendach. (koordynator: p. Kinga- gr. IV)

Starszaki z grupy IV w roku szkolnym 2021/2022 brały udział w projekcie:

Kocham Kraków- podróż przez historię wehikułem czasu.
II edycja: Bajkowy Kraków w podaniach i legendach.

 

Temat projektu: Kocham moje miasto Kraków.

Realizatorzy: Ekipa Smoka Wawelskiego (grupa IV;))

Czas trwania: IV – VI 2022 r.

Pomysłodawca i organizator: Specjalistyczna Poradnia Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej

 

 

 

Współorganizator:  Stowarzyszenie Oświatowe „ Zamek Królewski w Krakowie”

 

 

 

Cele projektu:

 

  • kształtowanie u dzieci postaw patriotycznych, budowanie świadomości przynależności do kraju a przede wszystkim miasta w którym mieszkają;
  • aktywne odkrywanie walorów miasta poprzez poznanie zabytków
    i ciekawych miejsc miasta, historii, podań i legend.

 

Finansowanie:

Program w całości zostanie sfinansowany przez Specjalistyczną Poradnię Wczesnej Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie w ramach wspomagania rozwoju szkół w Gminie Miejskiej Kraków.

 

Realizacja projektu: